mandag den 21. april 2014

 Tre dele -  en enhed

Under dagens lange grundtrænings tur, kom tankeren hen på det tøj jeg løb i på turen: Salomon S-LAB exo zip tee med tilhørende S- LAB exo twinskin shorts samt S-LAB advanced SKIN HYDRO 5

For et lille stykke tid siden, var jeg så heldig at få sådan et sæt bestående af de tre ovennævnte dele. Det første jeg lagde mærke til da jeg hoppede i trøjen var at den sad meget tæt på kroppen, bukserne  have ligeledes en meget tætsiddende inder buks med en løs shorts uden på - iført tøjet så man meget race parat ud :-)
I forhold til tidligere udgaver af denne opsætning havde Salomon virkelig funder frem til at skære af vægten, på både trøjen og ikke mindst bukserne - de tidligere bukser var meget tunge.
Den første tur jeg løb i sætte var uden tasken på, hvilket fik mig til at føle mig som en cykelrytter uden cykel! Med så tætsiddende en trøje på, tænkte jeg, at jeg heller måtte skrue op for tempoet :-) Efterfølgende tog jeg en tur ud i Salomon Store og købe en matchen blå singlet, der havde et mere løstsiddende snit. Dette setup synes jeg er super til de korter ture uden taske og div. udstyr og efterlader en med et mere "løst udtryk", hvilket jeg godt kan lide på mine hverdagsture.

Men på dagens lange grundtræningstur - 38 km på de lokale spor ved Vallø og Strøby Egede, kom jeg pludselig på den tanke, at dette sæt i og for sig, var lavet som en enhed, bestående af tre dele. Tasken der er lavet som en vest og sidder tæt på kroppen, passer perfekt på S-LAB trøjen  og efterlader intet overflødigt stof, der kan dingle i modvinden, eller evt. medvirke til gnid sår, desuden bliver det også let at tage en lille let regnjakke ud over både taske og trøje, hvis det skulle blive nødvendigt, qua det tætte snit. På ryggen af trøjen er der det klassiske Salomon EXO mønster, jeg fornemmer dette får tasken til at blive på sin plads og ikke danser rundt, hvis der er vægt i taskens store rum.
Tasken er virkelig gennemført på detalje plan, med en masse lækre og brugbare lommer, de medfølgende soft flasker er ligeledes en lille genistreg - Lav vægt, let at drikke af, let at få fyldt op og ikke mindst lyden af vand der skvulper rundt er helt væk - DEJLIGT :-)
Shortsene har en høj elastikbånd der går lidt op på maven, dette bånd er på den nye udgave udstyrede med små lommer hele vejen rundt - evt. til energi eller sine værdigenstande. Dette bånd er også med at til at holde shortsene på sin plads, således at de ikke ryger ned, når det går stærkt nedad. De løse ydreshorts synes jeg personligt er en fed detalje, det er ekstra vægt! Men denne ekstra vægt vil jeg gerne have for et mere løst udtryk lige netop her, således at det hele ikke ser så stramt ud :-) Desuden er dette bånd også med til at sætte en stopper for trøjen, der godt kan krybe lidt op ved løb, men aldrig så meget så man laver den frække med lidt bart maveskin ;-)  


Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på hvordan fremtidens Salomon trøjer og tasker kommer til at se ud! Et lille hint fik jeg dog fra  Moses aka. Trailløberen der via sit arbejde i Salomon  var  en tur forbi Salomons hovedsædet for nydeligt, for at se på de nye produkter, der kommer i handlen om et stykke tid - og det ser bestemt spændende ud!!
Men jeg tænker at Salomon på et tidspunkt i fremtiden vil laver en fuld integrerede trøje/vest med lommer til dunke på fronten samt lommer bagpå ( som det kendes fra cykeltrøjer) til div. udstyr.
Eller måske endnu mere vildt  - De laver en fantomdragt, hvor shorts, trøje og taske er ud i et ..... men hvem ved - VI SER TIDEN AN ... og i mellemtiden løber vi nogle fede tur i naturen og drømmer os ud i de vilde løbeeventyre - med fantomdragt eller ej :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar